Италијанска проза у Русији од краја 20. до почетка 21. века
Сажетак
Италијанска књижевна продукција из деведесетих нашла је своје пристаниште на руском издавачком тржишту отприлике једну деценију касније и од почетка овог века руска култура је отворених руку примила најразличитије италијанске гласове. Ипак је интересантно анализирати, иако укратко, профил и културну мисију главних руских издавачких кућа заинтересованих за ширење италијанске књижевности у Русији.
Референце
Baglioni Elisa. "Vvedenie". Ital'janskaja novella XX vek. Načalo. Moskva: Centr Knigi Rudomino, 2011. pp. 5-11.
Caramitti Mario. Letteratura russa contemporanea. La scrittura come resistenza. Roma-Bari: Laterza, 2010. pp. 342.
Casadei Alberto. "Il grande romanzo italiano non esiste?" Somigli Luca. Negli archivi e per le strade. Il ritorno alla realtà nella narrativa di inizio millennio. Roma: Aracne, 2013. pp. 3-44.
Cesarani Remo. Raccontare il postmoderno. Torino: Bollati Boringhieri, 1997. pp.242.
Dobrovolskaja Julija. Post scriptum. Memorie. O quasi. Venezia: Cafoscarina, 2006, pp.314
Jampolskaja Anna. "La letteratura italiana in Russia: osservazioni sulla politica editoriale". Palusci Oriana, Russo Katherine E. Translating East and West. Trento: Tangram Edizioni Scientifiche, 2016. pp.167-178.
Kozack Wolfgang. "La letteratura russa riunificata. Dieci anni di risanamento 1985-1994" Europa orientalis, 13, 1994, 2. pp. 189-208.
Kozak Wolfgang. Leksikon russkoj literatury XX veka, Moskva: RIK Kul'tura, 1996. pp. 491.
Ivanova Natal'ja B. "Uskol'zajuščaja sovremennost'. Russkaja literatura XX-XXI vekov: ot "vnekomplektnoj k postsovetskoj, a teper' i vsemirnoj". Voprosy literatury, (2007), 3.
Lasorsa Siedina Claudia. "La letteratura italiana in Russia". Studi Slavistici, IX (2012). pp.193-198.
Sovremennaja Enciklopedija 2000, http//dic.academic.ru/contents.nsf/enc1p/
Lipoveckij Mark. "Russian Literary Postmodernism in the 1990s". The Slavonic and East European Review. 79, 1, (2001). pp. 31-50.
Lotman Jurij. Cercare la strada. Modelli della cultura. Venezia: Marsilio, 1994. pp.106.
Mineralov Jurij. Istorija russkoj literatury 90e gody XX veka, Moskva: Vlados, 2002. pp.471.
Pavan Stefania. L'Italia in cirillico. Verona: Cierre, 2013. pp. 852.
Mollo Marianna. "Cyberpunk e splatterpunk. Le frontiere estreme della fantascienza e dell'horror". Mondello Elisabetta. La narrativa italiana degli anni Novanta. Roma: Meltemi, 2004. pp. 87-102.
Palumbo Raffaello. "Narrazioni spurie: letteratura della realtà nell'Italia contemporanea". MLN, 1, January 2011, Italian issue. pp.200-221. Crossreff
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.
Аутори који објављују у часопису сагласни су са следећим условима:
- Аутори задржавају своја ауторска права и додељују часопису ексклузивно право првог објављивања научног рада који је истовремено лиценциран под Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0), што омогућава другима да деле ту интелектуалну својину искључиво у научноистраживачке сврхе уз одговарајуће цитирање на аутора и часопис.
- Аутори имају права да деле своје радове у одговарајућим институционалним репозиторијумима, као и да их накнадно објављују прерађене и уз дораду, али уз обавезну потврду Књижевне историје и напомену о првом објављивању у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено, чак се и подстичу да деле радове вирално (нпр. на друштвеним мрежама попут ResearchGate или Academia), што може довести до продуктивне размене научних информација, као и до веће видљивости и цититираности аутора и часописа. (Погледајте The Effect of Open Access).