Филм Анђели у Америци и филмска читања Т. С. Елиотових песничких слика у Пустој земљи и Четири квартета
Сажетак
У раду се приказује интердисциплинарно проучавање веза између књижевности и филма. Начин на који се филм предочава указује на чињеницу да је коренски повезан с причом како је схватамо у књижевности. С друге стране, у књижевности модерног и постмодерног доба песничка и наративна дела своју целовитост дугују везама које преузимају из филмских техника. Читајући књиге и гледајући филмове, уочавамо да обогаћене интерпретације једино могу опстати у савременом добу које нас зове да ствари не сагледавамо понаособ и појединачно већ повезано, а да везу тражимо на логичком плану у коме учествује наше образовање.
Референце
IZVORI
Angels in America. directed by Mike Nichols. Screenplay by Tony Kushner.
Eliot, T. S. Pesme: ,,Pusta zemlja". Beograd: SKZ. 1998.
Eliot, T. S. Pesme: ,,Četiri kvarteta". Beograd: SKZ, 1998.
Eliot, T. S. The Letters of T. S. Eliot: "To Mary Hutchinson". New York: Harcourt Brace Jovanovich. 1988.
Eliot, T. S. The Complete Poems and Plays 1909-1950: "The Waste Land". New York: Harcourt Brace & Company, 1952.
LITERATURA
Abot, H. Porter. Uvod u teoriju proze. Beograd: Službeni glasnik, 2009.
Chatman, Seymour. Story and Discourse, Narrative Structure in Fiction and Film. Ithaca and London: Cornell University Press, 1980.
Davidson, H. "Improper desire: reading The Waste Land" u The Cambridge Companion to T. S. Eliot, ed. by A. David Moody. Cambridge: Cambridge University Press, 1994. Crossreff
Davidson, H. T. S. Eliot and Hermeneutics: Absence and Inerpretation in "The Waste Land". Baton Rouge: Louisiana State University Press, 1985.
Derrida, Jacques. A Taste for the Secret. Cambridge: Polity Press. 2001.
Derrida, Jacques. Aporias. Translated by Thomas Dutoit. California: Stanford University Press, 1993.
Diepeveen, Leonard. Changing Voices, The Modern Quoting Poem. Michigan: The University of Michigan Press, 1993.
Eco, Umberto. On Literature: "Intertextual Irony and Levels of Reading". New York: Harcourt, INC, 2002.
Eko, Umberto. Ime ruže. Beograd: Paideia, 2002.
Frojd, Sigmund. Psihologija mase i analiza ega. Beograd: Fedon, 2006.
Horrocks, Roger. Freud Revisited, Psychoanalytic Themes in the Postmodern Age. London: Palgrave, 2001. Crossreff
Lacan, Jacques. Ecrits. New York: W. W. Norton & Company, 2002.
Lakan, Ž. ,,Stadijum ogledala kao tvoritelj Ja kakva nam se otkriva u psihoanalitičkom iskustvu", u: Spisi. Beograd: Prosveta, 1983.
McCabe, Susan. Cinematic Modernism, Modernist Poetry and Film. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
Šklovski, V. O Majakovskom. Zagreb: Naprijed, 1967.
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.
Аутори који објављују у часопису сагласни су са следећим условима:
- Аутори задржавају своја ауторска права и додељују часопису ексклузивно право првог објављивања научног рада који је истовремено лиценциран под Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0), што омогућава другима да деле ту интелектуалну својину искључиво у научноистраживачке сврхе уз одговарајуће цитирање на аутора и часопис.
- Аутори имају права да деле своје радове у одговарајућим институционалним репозиторијумима, као и да их накнадно објављују прерађене и уз дораду, али уз обавезну потврду Књижевне историје и напомену о првом објављивању у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено, чак се и подстичу да деле радове вирално (нпр. на друштвеним мрежама попут ResearchGate или Academia), што може довести до продуктивне размене научних информација, као и до веће видљивости и цититираности аутора и часописа. (Погледајте The Effect of Open Access).