Другости y роману Kaп шпанске крви Милоша Црњанског
Сажетак
Рад представља имаголошко читање недовољно проученог романа класика српске књижевности, Кап шпанске крви, а у вези с теоријом о аполонијском и дионизијском принципу елаборираном у Сексуалним персонама Камил Паље. Анализом архетипског и интертекстуалног аспекта текста, као и слика Шпаније и Немачке и њихових репрезената – јунака, расветљава се природа и функција стереотипа коју они имају унутар романескне речи Милоша Црњанског.
Референце
Bahtin, Mihail. O romanu. Beograd: Nolit, 1989.
Brajović, Tihomir. Komparativni identiteti. Beograd: Službeni glasnik, 2012.
Crnjanski, Miloš. Pripovedna proza II. Kap španske krvi. Suzni krokodil. Beograd: Zadužbina Miloša Crnjanskog, 2013.
Filipović, Dušica. "Ka totalitetu moći: agon fluktualne i fertilne femine u romanu Kap španske krvi Miloša Crnjanskog". Socijalne (de)konstrukcije identiteta. Andrea Ratković (ur.). Sremski Karlovci: CEZASM, 2015. 107-119.
Fischer, Manfred. "Komparatistička imagologija: za interdisciplinarno istraživanje nacionalno-imagotipskih sustava". Kako vidimo strane zemlje. Uvod u imagologiju. Davor Dukić, Zrinka Blažević, Lahorka Plejić Poje, Ivana Brković (ur.). Zagreb: Srednja Europa, 2009, 37-57.
Freud, Sigmund. An infantile neurosis and other works. London: The Hogarth Press, 1955.
Fulbruk, Meri. Kratka istorija Nemačke. Beograd: Zavod za udžbenike, 2013.
Kalajić, Dragoš. Pogovor. Kap španske krvi. Miloš Crnjanski. Beograd: NIRO Književne novine, 1984. 173-200.
Leerssen, Joep. "Odjeci i slike: refleksije o stranom prostoru". Kako vidimo strane zemlje. Uvod u imagologiju. Davor Dukić, Zrinka Blažević, Lahorka Plejić Poje, Ivana Brković (ur.). Zagreb: Srednja Evropa, 2009a, 83-99.
Leerssen, Joep. "Retorika nacionalnog karaktera: programatski pregled". Kako vidimo strane zemlje. Uvod u imagologiju. Davor Dukić, Zrinka Blažević, Lahorka Plejić Poje, Ivana Brković (ur.). Zagreb: Srednja Evropa, 2009b, 99-125.
Mérimée, Prosper. Carmen. Zagreb: Državno izdavačko preduzeće Hrvatske, 1951.
Milutinović, Tamara. "Demonske osobine Lole Montez u romanu Kap španske krvi Miloša Crnjanskog". Lipar 49/1 (2012): 229-238.
Nikolić, Aleksandra. U potrazi za izgubljenim imenom. Ženski likovi u romanima Miloša Crnjanskog. Beograd: Zadužbina Andrejević, 1998.
Pageaux, Daniel-Henri. "Od kulturnog imaginarija do imaginarnog". Kako vidimo strane zemlje. Uvod u imagologiju. Davor Dukić, Zrinka Blažević, Lahorka Plejić Poje, Ivana Brković (ur.). Zagreb: Srednja Evropa, 2009, 125-151.
Palja, Kamil. Seksualne persone. Umetnost i dekadencija od Nefertiti do Emili Dikinson. Beograd: Zepter book world, 2002.
Sekulić Mirjana. "Konstrukcija i dekonstrukcija stereotipa o Španiji kao zemlji toreadora i sunca u tekstovima Miloša Crnjanskog". Književna istorija 148 (2012): 689-703.
Sekulić, Mirjana. "Crnjanski u potrazi za ʼpravom Španijomʼ". Književna istorija 159 (2016): 295-310.
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.
Аутори који објављују у часопису сагласни су са следећим условима:
- Аутори задржавају своја ауторска права и додељују часопису ексклузивно право првог објављивања научног рада који је истовремено лиценциран под Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0), што омогућава другима да деле ту интелектуалну својину искључиво у научноистраживачке сврхе уз одговарајуће цитирање на аутора и часопис.
- Аутори имају права да деле своје радове у одговарајућим институционалним репозиторијумима, као и да их накнадно објављују прерађене и уз дораду, али уз обавезну потврду Књижевне историје и напомену о првом објављивању у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено, чак се и подстичу да деле радове вирално (нпр. на друштвеним мрежама попут ResearchGate или Academia), што може довести до продуктивне размене научних информација, као и до веће видљивости и цититираности аутора и часописа. (Погледајте The Effect of Open Access).