(Не)могућа прича: „Лудило дана“ и Тајни закон приче
Сажетак
Причање прича и захтев за причом представљају неке од основних особина наше културе. Приче чине наше искуство и свет око нас смисленим и зато наративнo знање треба посматрати као основни облик нашег знања. Међутим, шта ако причање прича почива на једном фундаменталном парадоксу: на покушају да се исприча оно што измиче наративизацији? Шта ако прича почива на једној темељној немогућности? Уз помоћ приче „Лудило дана“ Мориса Бланшоа и онога што он назива тајним законом приче, овај текст ће покушати да опише парадоксалност која се налази у срцу сваке наративизације.
Референце
Bident, Christophe. Maurice Blanchot: partenaire invisible. Seyssel: Éditions Champ Valon, 1998.
Blanchot, Maurice. "Le chant des sirènes". La Nouvelle Revue Française 19 (1954): 95-104.
Blanchot, Maurice. L'Amitié. Paris:Éditions Gallimard, 1971.
Blanchot, Maurice. L'Écriture du désastre. Paris: Éditions Gallimard, 1980.
Blanchot, Maurice. L'Entretien infini. Paris: Éditions Gallimard, 1969.
Blanchot, Maurice. L'espace littéraire, Paris: Éditions Gallimard, 1955.
Blanchot, Maurice. La folie du jour. Paris:Éditions Gallimard, 2002.
Blanchot, Maurice. Le livre à venir. Paris: Éditions Gallimard, 1959.
Blanchot, Maurice. Le pas au delà. Paris: Éditions Gallimard, 1973.
Blanchot, Maurice. The Book to Come. Stanford: Stanford University Press, 2003.
Blanchot, Maurice. The Gaze of Orpheus and Other Literary Essays. Barrytown: Station Hill, 1981.
Blanchot, Maurice. The Station Hill Blanchot Reader. Barrytown: Station Hill, 1999.
Blanšo, Moris. "Ludilo dana". Pismo 2. 5/6 (1986): 227-233.
Blanšo, Moris. "Poj sirena". Polja 57. 473 (2012): 78-82.
Blanšo, Moris. Eseji. Beograd: Nolit, 1960.
Carr, David. Time, Narrative, and History. Bloomington: Indiana University Press, 1986.
Davis, Lydia. "The Problem of Plot Summary in Blanchot's Fiction". Essays One. New York: Farrar, Straus and Giroux, 2019: 367-370.
Derrida, Jacques. "Living On/Borderlines". London: Routledge & Keegan Paul, 1979, pp. 75-176.
Derrida, Jacques. Parages. Paris: Éditions Galilée, 1986.
Derrida, Jacques. Parages. Stanford: Stanford University Press, 2011.
Dušanić, Dunja. "Šta je današnja naratologija?". Književna istorija 53. 173 (2021): 213-230.
Fynsk, Christopher. "The Place of Friendship: Maurice Blanchot and Robert Antelme". Danish Yearbook of Philosophy 48 (2013): 21-36. CrossRef
Fynsk, Christopher. "Writing and Sovereignty: La folie du jour". Clandestine Encounters: Philosophy in the Narratives of Maurice Blanchot, Notre Dame: University of Notre Dame Press, 2010, pp. 178-195.
Hačion, Linda. Poetika postmodernizma. Novi Sad: Svetovi, 1996.
Hill, Leslie. Blanchot: Extreme Contemporary. London and New York: Routledge, 1997.
Savić-Ostojić, Bojan. "Beleška priređivača". Polja 57. 473 (2012): 57.
Vajt, Hejden. Metaistorija. Podgorica: CID, 2011.
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.
Аутори који објављују у часопису сагласни су са следећим условима:
- Аутори задржавају своја ауторска права и додељују часопису ексклузивно право првог објављивања научног рада који је истовремено лиценциран под Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0), што омогућава другима да деле ту интелектуалну својину искључиво у научноистраживачке сврхе уз одговарајуће цитирање на аутора и часопис.
- Аутори имају права да деле своје радове у одговарајућим институционалним репозиторијумима, као и да их накнадно објављују прерађене и уз дораду, али уз обавезну потврду Књижевне историје и напомену о првом објављивању у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено, чак се и подстичу да деле радове вирално (нпр. на друштвеним мрежама попут ResearchGate или Academia), што може довести до продуктивне размене научних информација, као и до веће видљивости и цититираности аутора и часописа. (Погледајте The Effect of Open Access).