Експресиониста, путник и филмски аутор
Сажетак
Мултимедијално дело Станислава Кракова (1895–1968) фасцинантно је по својим квалитетима, а засенчено противречном амплитудом историјских улога које је аутор заузимао у првој половини прошлог века – од хероја балканских и Великог рата до колаборационисте у времену немачке окупације због које су његово име и дело после Другог светског рата били избрисани. Занимљива је чињеница да је Краков у другој половини 20. века вреднован прво као филмски аутор (истина дискретно), па тек онда као књижевник, будући да је његов филм о Великом рату 17. маја 1980. увршћен у „Листу филмске грађе од изузетног значаја“. На самом крају осамдесетих и почетку деведесетих јавља се у антологијама „анатемисане“, односно „утуљене баштине“, а Гојко Тешић у издањима „Филипа Вишњића“ деведесетих скреће пажњу на овог писца објављујући и реконструишући његова дела. Све то буди интересовање публике и истраживача за његово стваралаштво. (То су, готово сигурно, поспешиле велике контрадикторности његовог животног пута и чињеница да се у животу испуњеном подвизима и бројним преокретима напослетку коначно сврстао на погрешну страну историје.)
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.
Аутори који објављују у часопису сагласни су са следећим условима:
- Аутори задржавају своја ауторска права и додељују часопису ексклузивно право првог објављивања научног рада који је истовремено лиценциран под Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0), што омогућава другима да деле ту интелектуалну својину искључиво у научноистраживачке сврхе уз одговарајуће цитирање на аутора и часопис.
- Аутори имају права да деле своје радове у одговарајућим институционалним репозиторијумима, као и да их накнадно објављују прерађене и уз дораду, али уз обавезну потврду Књижевне историје и напомену о првом објављивању у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено, чак се и подстичу да деле радове вирално (нпр. на друштвеним мрежама попут ResearchGate или Academia), што може довести до продуктивне размене научних информација, као и до веће видљивости и цититираности аутора и часописа. (Погледајте The Effect of Open Access).