Брзина Таме Стива Тешића: Америка након „Оргијања моћи“
Сажетак
Негативну утемељеност величине Америке америчко-српски драмски писац Стив Тешић транспоновао је у своје пост-холивудске комаде који припадају његовом позном и умјетнички најуспјелијем и најзрелијем периоду стваралаштва, обиљеженог писањем такозване моралне тетралогије. У овом раду анализира се Брзина таме, иначе Тешићева прва драма из наведене тетралогије, у којој је Америка приказана као остварена утопија која се трансформисала у анти-утопију, Бодријаров симулакрум, који га јасно предочава као метафору постмодерног стања западне цивилизације и илустрацију своје визије о крају стварности. Теоријски оквир за наша разматрања представљају Бодријарови ставови о Америци као „пост-оргичком свијету“, као и о симулакруму и симулацији.
Референце
Baudrillard, Jean. America. London: Verso, 1988.
Baudrillard, Jean. Simulacra and Simulation. Trans. Sheila Faria Glaser. Ann Arbor: The University of Michigan Press, 1994. CrossRef
Jeremić, Zoran (ed.). Stojan Stiv Tešić, život i tri drame. Beograd-Užice: Academica, 2008.
Miller, Arthur, Timebends: A Life. London: Methuen, 1987.
Niebuhr, Reinhold. The Irony of American History. Chicago: The University of Chicago Press, 1952.
O'Toole, L. Broadway to Hollywood, Film Comment, Nov-Dec, 22-25, 1981.
Rothmayer, Michael. The Drama of Life Unfolding: The Life and Work of
Smith, S. "Breaking Down: Steve Tesich's Bleak Vision Of America In Decline", Chicago Tribune, April 23rd 1989. Link 10. 1. 2021.
Steve Tesich, Doctoral Dissertation, Lincoln: University of Nebraska, 2002.
Stojanović, D. "A Few Moments with Steve Tesich", Pogledi, April 1992. Dostupno preko: Link 11. 1. 2021.
Tesich, Steve. The Speed of Darkness. New York: American Theatre Magazine, 1989.
Weber, B. "Steve Tesich, 53, Whose Plays Plumbed the Nation's Identity", New York Times, July 2nd 1996. Link 11. 1. 2021.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.
Аутори који објављују у часопису сагласни су са следећим условима:
- Аутори задржавају своја ауторска права и додељују часопису ексклузивно право првог објављивања научног рада који је истовремено лиценциран под Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0), што омогућава другима да деле ту интелектуалну својину искључиво у научноистраживачке сврхе уз одговарајуће цитирање на аутора и часопис.
- Аутори имају права да деле своје радове у одговарајућим институционалним репозиторијумима, као и да их накнадно објављују прерађене и уз дораду, али уз обавезну потврду Књижевне историје и напомену о првом објављивању у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено, чак се и подстичу да деле радове вирално (нпр. на друштвеним мрежама попут ResearchGate или Academia), што може довести до продуктивне размене научних информација, као и до веће видљивости и цититираности аутора и часописа. (Погледајте The Effect of Open Access).